ΕΡΓΑΣΙΑ 2: RSS FEED READER

Standard

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το RSS(Real Simple Syndication) Feed Reader  είναι μια πρωτοποριακή εφαρμογή στο διαδίκτυο, το οποίο χρησιμεύει στο να παρέχονται πληροφορίες μέσω του διαδικτύου. Απαραίτητη προϋπόθεση για ένα χρήστη για την χρησιμοποίηση του RSS είναι η εγγραφή στην αντίστοιχη εφαρμογή στην εκάστοτε ιστοσελίδα που  χρησιμοποιεί το RSS. Αν και αυτή η εφαρμογή υπάρχει από το 1999, μόλις το 2005 άρχισε να γίνεται δημοφιλές τόσο μεταξύ των χρηστών, όσο και από του μεγάλους πλοηγούς στο διαδίκτυο.

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του RSS είναι η συγκέντρωση όλων των πληροφοριών τις οποίες αναζητά ο χρήστης σε ένα σημείο. Ο χρήστης του διαδικτύου στην προσπάθεια του να αναζητήσει τις πληροφορίες που χρειάζεται για ένα συγκεκριμένο θέμα, μπορεί να σπαταλήσει πάρα πολύ χρόνο κατά την διάρκεια της αναζήτησης αυτής. Επειδή στην κοινωνία που ζούμε δυστυχώς ή ευτυχώς, ο χρόνος είναι πολύτιμος, το RSS μειώνει κατά πολύ το χρόνο αναζήτησης πληροφοριών για ένα θέμα. Επίσης, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει βάση των αποτελεσμάτων ποιο άρθρο από αυτά που του εμφανίζει το RSS τον ενδιαφέρει βλέποντας μόνο τον τίτλο του άρθρου, ενώ επίσης ο συνδρομητής λαμβάνει και περίληψη του άρθρου που τον ενδιαφέρει. Ακόμα ένα πλεονέκτημα για την χρήση του RSS είναι ότι δεν απαιτείται ο χρήστης να δώσει οποιοδήποτε προσωπικό στοιχείο όπως όνομα ή e-mail. Ένα άλλο πλεονέκτημα του RSS είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν στον χρήστη εκτός από κάποιες περιπτώσεις που μπορεί να προκύψει κάποια χρέωση.

Το  RSS είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους χρήστες του διαδικτύου καθώς μπορεί να οργανώσει τις πληροφορίες που αναζητούν και να γλιτώσει το χάσιμο χρόνου που παρατηρείται κυρίως στην αναζήτηση πληροφοριών. Καθώς τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο έντονη η συζήτηση στην Κύπρο για εισαγωγή της τεχνολογίας στα σχολεία, το RSS θα μπορούσε να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο τόσο για τους μαθητές όσο και για τους διδάσκοντες. Με το RSS, οι μαθητές θα μπορούν να ταξινομήσουν ευκολότερα τις πληροφορίες που θα τους ζητηθεί να αναζητήσουν. Μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί αν το RSS στο τέλος θα αντικαταστήσει το βιβλίο αν χρησιμοποιηθεί στο σχολείο. Η απάντηση σε αυτό είναι ότι μπορεί να γίνει ένας συνδυασμός και των δύο. Με το RSS οι μαθητές μπορούν να μειώσουν τον χρόνο που χρειάζεται να αναζητήσουν πληροφορίες και να χρησιμοποιήσουν τον χρόνο που θα εξοικονομήσουν για την μελέτη των πληροφοριών αυτών. Από την άλλη οι διδάσκοντες αυτό μπορεί να γίνει και από τους διδάσκοντες και να δίνουν τις πληροφορίες έτοιμες στους μαθητές για μελέτη.

Το RSS αν τύχει σωστής χρήσης και όχι κατάχρησης μπορεί να γίνει ένα σημαντικό εργαλείο μάθησης μέσα στα σχολεία, αν  όμως γίνει εκμετάλλευση όλων των πλεονεκτημάτων τα οποία διαθέτει.

Advertisements

One response »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s